جديد وحصريات الساحرروايات عربية

تحميل رواية هرمتكا 2056 سفر الرجوع pdf – نائل فخري

تحميل رواية هرمتكا 2056 سفر الرجوع pdf – نائل فخري مجانا من موقع ساحر الكتب

تحميل رواية هرمتكا 2056 سفر الرجوع pdf – نائل فخري في نصوص هِرمِتِكا اللي اتكتبت في القرن التاني ميلادي توجد نبوءة تركها هِرميس، مثلث العظمة، لتلميذه اسكلاپيوس. النبوءة عن الـنثرو (بتتنطق نتشرو) اللي سكنوا ارض مصر من قديم الازل و كانوا السبب في تحول مصر لشعلة الحضارة في العالم. هِرميس تنبأّ إن الـنثرو هـيهجروا مصر بسبب جحود المصريين و فقدانهم للمعنى الحقيقي للايمان، و نتيجة دا مصر هتفقد قدسيتها و عظمتها. دا فعلاً اللي حصل من وقتها و إحنا لسّا عايشين في تبعاته لغاية دلوقتي. لكن هِرميس كمان بشّر برجوع الـنثرو مرة تانية، و إنهم هـيرجَّعوا معاهم لمصر عظمتها و شعلة حضارتها الوهاجة من جديد علشان تنور للعالم طريق جديد للمستقبل.
سنة ٢٠٥٦ هو ميعاد العالم مع البشارة. العالم هـيتزلزل بأحداث وراها قوى جديدة في الكون.

الروايه مبدعه باكثر من طريقه، اولا اعادة احياء لافكار مستمده من الحضاره المصريه القديمه، و معالجه عصريه توضح بطريقه جذابه الكثير من الافكار الغامضه، ثانيا خيال علمي محترم بمستوي عالمي، دمج افكار مستقبلية بمصر القديمه عمل مدهش ، اتمني يكون البداية لسلسه عالميه.

الكاتب أبدع بفتح احتمالات لا نهائية للرواية خاصة النهاية فاجئتنى جدا استخدامه لمصر القديمه والعصر القديم وثقافته الواضحه فيه خلتنى مستمتع جدا وانا بقرأ رواية تولد الحيرة وتستحق القراءه ومنتظر الأجزاء القادمه رغم معرفتى انتظارى هيطول يمكن أن الموضوع القصصى جديد عليا ربط الماضى بالحاضر بالطريقه دى ومش على طريقة بول سوسمان لا الماضى فعلا تجسد ف الحاضر والمستقبل
بالتوفيق للكاتب احسن وأبدع واجتهد

استمتع بهذا العمل المتميز وكل جديد مع ساحر الكتب مسرح الحصريات

متنسوش تنضموا لينا فى جروب ساحر الكتب

للحصول على أحدث الكتب والروايات الحصرية أنصحكم بالإشتراك فى جروب ساحر الكتب

ولتحميل المزيد من الروايات والكتب الحصرية انضم الى جروب ساحر الكتب

تحميل رواية هرمتكا 2056 سفر الرجوع pdf – نائل فخري
تحميل رواية هرمتكا 2056 سفر الرجوع pdf – نائل فخري

قراءة مباشرة : من هنا

لطلب الكتاب : من هنا

للإنضمام إلى الجروب: من هنا

   للإبلاغ عن رابط لا يعمل : من هنا

زر الذهاب إلى الأعلى